CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, August 3, 2008

Jadual yg Memenatkan

Bangun pagi yang indah...w'pun malam tadi tidur lambat cuz layan internet sampai kul 1.30 pagi.Masa2 cam nielah nak layan internet sampai kepagi.Nasib baik abah tak memekak.Kalau tak lebar telinga aku cam NABIL.......Nak tau apa aktiviti aku dihari minggu yg indah nie,silalah rujuk jadual dibawah :-


8.45 a.m
- Bangun tidur terus masuk bilik termenung,cuz itu memang rutin tiap2 pagi.Kalau tak masuk jadi rinduuuuuu

9.00 a.m
- Dah bersih seluruh badan,apa lagi sarapan pagi sedang menanti.Cik Uji gi pasar dia belikan mertabak.Yg problemnya mertabak tu banyak bawang.Jadi terbantutlah nak makan.


9.10 a.m
- Sambil makan sambil baca suratkhabar.Tapi bahagian yg aku suka baca ialah bhagian hiburan.Tu pun baca mana isu yg panas & yg paling seronok nak baca intisari rancangan :D


9.30 a.m
-Bila perut dah kenyang,nak buat kerja pun jd MALAS.Boleh duduk layan tv dulu.Masa berjalan,bnyk benda lagi yg perlu dibuat.


9.40 a.m
-Mulalah operasi rumah.Mula2 operasai bilik.Ubah apa yg patut.Ikut keselasaan mata.Berpeluh2 beb...Cuaca skrg mmg panas.Dah siap bilik terus ruang depan pulak.Sempat tgk jam lagi.Kelam kabutlah jadinya.


10.30 a.m
-Alamak,baju belum ironlah.Janji ngan kengkawan nak kuar umah kul 12.00 pm.Sebenarnya nak gi kenduri kahwin kat Sri Andalas.Memang kalau tgk masa bnyk lagi...tapi aku nie kalau mekap lambat.


11.10 a.m
-Ambik towel & terus masuk bilik mandi.Suspen nie,boleh ke aku siap secepat mungkin???


11.20 a.m
-Mulalah mekap dari atas hinggalah sampai kebawah....Tgk jam dah nak dekat kul 12.00 pm.Berdiri depan cermin nampak aku je yg CUN :P


12.10 p.m
-Keluar rumah & terus gi destinasi yg dituju.Time2 cam nielah bnyk pulak msg yg diterima.Nak baca tapi aku tgh drive.

12.25 p.m
-Dah sampai kat Petronas yg dijanjikan.Mary dah sampai.So kenalah tunggu lagi satu kereta.Manalah kawan aku nie,bila nak sampai.Aku boleh pulak shopping kat petronas tu dulu.


1.00 p.m
-Waduh!!!!! kok baru sampai deh..apa lagi terus serang rumah kendurilah.Perut dah lapar bangat deh.Nasib baik dah tak jauh & nasib baik jugak aku masih ingat lagi kat mana umahnya.


1.30 p.m
-Selesai makan aku pun jumpa mak pengantin & memberi sumbangan yg tak seberapa itu.Dan aku pun berpisah ngan kengkawan yg sama2 datang tadi.


2.05 p.m
-Ada lagi satu jamuan yg perlu aku gi.Nie jamuan hari jadi.Alamak!!! hari dah nak hujan.Dah turun pun hujannya.Nasib baik tak berapa lebat.Dah Cik Uji mintak hantarkan karipap yg diorder.Dah selesai,aku pun terus kerumah yg buat jamuan.Sampai terus makan & nak cepat pulang.Nak bawak Cik Uji gi Tesco Extra & De Pasar.


4.00p.m
-Ya Allah....Penatnya aku.Berbaloi pulak rasanya.Dapat aku beli satu seluar & satu bekas utk disimpan brg2 yg bersepah2.Ada faedahnya kalau bawak Cik Uji gi shopping,Aku pun ambik kesempatan.


5.30 p.m
-Aku ambik peluang nie sementara Eta takde dirumah.Aku pun melaramlah motor dia bawak ronda2 kat area seksyen 17 Shah Alam.Saja2 ambik angin.Kalau Eta tau aku bawak motor dia yg baru dicuci........


6.00 p.m
-Layan cerita BAWANG MERAH BAWANG PUTIH.Tetiba je aku jadi minat nak layan cerita nie.Sedangkan dah tau cerita nie membodohkan kita :P


8.00 p.m
-Eta ajak teman beli barang pulak.Bila aku nak terus rehat nie.Cik Uji gerenti penat dari pagi buat karipap & terus sambung buat inti,Cian Cik Uji......


11.oo p.m
-Akhirnya,aku pun masuk bilik dah zzzzzzzzzzzzz,Dibuai mimpi & nak bermimpi







1 comments:

zeti said...

wah, fullnye jadual yan
mngalahkan mnteri ;) ehehe