CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, September 15, 2008

Ikutkan Hati

Macamana nak luahkan....semuanya ada geram,marah,sakit hati....macam-macam adalah.Tapi di bulan puasa nie aku kena banyak bersabar.Jenis aku pulak,asyik ingat je benda2 yang menyakitkan hati.Yelah nak buat macamana,dah jauh nie ikut suka hati dioranglah.Tapi jangan salahkan aku,kalau aku pulak yang buat tak tahu.Cuba nak buat yg terbaik,tapi asyik ada halangan & bermacam2 alasan.

Biarlah berjauhan sekarang,sekurang-kurangnya aku tak rasa disakiti,dikhianati & lebih teruk lagi aku ditikam dari belakang.Bukan aku tak nak faham situasi diorang,tapi sampai bila.......asyik dapat alasan yg sama.

Lebih baik berkawan dengan bangsa asing yg senang,mudah utk memahami hati org lain.Dan yg lebih bagusnya "Bangsa Asing" nie tahu utk menghormati sesuatu persahabatan tak kira apa jenis pun seseorang tu.Bukan aku sengaja memuji,tapi apa yang aku lihat dengan mata kepala aku sendiri ia memang ada terjadi.Kadang2 kita sesama kita nie suka memburukkan lebih dalam lagi "Dengki"sesama kita.Apa yg diorang dapat,aku sendiri pun tak tahu?

Sebenarnya bukan aku nak menyelongkar,tapi aku dah tak tahan utk menanggungnya lagi.Bila di ingat,aku rasa sakitttttttt yg amat.Org yg aku kenal dari kecik (masa sekolah) sama-sama rasa susah,tapi apa yg aku dapat?Aku bukan nak minta balasan,tapi cukuplah sekadar mengingati masa susah yg dilalui bersama.Kalau aku nak ungkit....banyak tapi tak baik mengaibkan orang.Biarlah aku simpan sehingga ianya hilang sendiri...InsyaAllah



Note :
Ini hanyalah luahan dari hati yg tengah sakit.Bila hati dah sakit,automatik aku boleh luahankan apa yg aku rasa sekarang.Dah lama sangat terpendam jadi keluarlah laharnya......Ini baru bab pertama nantikan bab seterusnya.

0 comments: