CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, July 7, 2008

Nak Cari Ketenangan

Luahan Hati yg terpendam.....
Sebenarnya aku rindukan suasana kampung yg begitu nyaman,dipenuhi dengan
kehijauan pokok2,bunyi cengkerik & sebagainya.Bertapa aku perlukan suasana tu
sekarang.Kalau lah boleh sekarang aku pergi...Tapi

Bagaimana dgn kerja aku?keluarga aku?
Macam2 aku kena fikirkan.Aku perlukan ketenangan kerana aku rasa aku terlalu rimas
dengan keadaan yg aku hadapi sekarang.


TENSION...FED-UP....BORING.....PENING.....hampir2 nak jadi GILA

Bayangkan kalau aku dah dpt apa yg aku inginkan :
1. Sedang rehat sambil menghayati kejadian semula jadi diatas ciptaan yg maha agung.
2. Rasa setenang-tenangnya tanpa gangguan deruan enjin kenderaan.
3. Dikelilingi dengan kehijauan pokok-pokok kelapa & pokok pisang ngan angin yg dtg
sepoi-sepoi bahasa.
4. Menikmati hidangan lauk-pauk kampung & ulam-ulaman yg hijau
5. Dapat merasa mandi disebuah perigi sambil mencurahkan air yg sejuk dibadan.Bertapa
segarnya badan ketika itu.
6. Tidur malam yg ditemani bunyi-bunyian binatang spt cengkerik & dihiasi dgn binatang
Kelip-Kelip.
7. Terasa segar apabila bangun tidur diwaktu pagi.Nyaman.......
8. Sarapan pagi bersama deruan angin pagi yg asli
9. Yg bestnya dapat menikmati AIR TERJUN yg mengalir tenang, jernih & sejuk
10. Fikiran pun sentiasa tenang hilang segala kekusutan yg melanda.

0 comments: